Tryggare, bättre och billigare vård med kontinuitet

”Hos oss träffar Du alltid samma läkare, utan att behöva vänta och på tider som passar Dig.” Detta upprepar jag som ett mantra när jag får frågan varför man ska komma till oss på Prästgårdskliniken. En personlig, förtrolig relation mellan läkare och patient skapar kontinuitet som innebär en trygghet för båda parter. Vi avsätter dessutom den tid som behövs för besöket, för att säkert hinna med alla viktiga spörsmål.

I veckan skrev Läkartidningen om hur kontinuitet bevisligen gör vården både bättre och billigare, men att Sverige tyvärr ligger långt efter vid en internationell jämförelse. Hur kommer det sig att det vi vet fungerar ska vara så svårt att genomföra? Vad tror Du?

Läs artikeln här och ha en riktigt trevlig helg!

_DSC9831

prastgardskliniken-privatlakare-goteborg-jumbotron-bkg-test4

Om att bli avtalspatient på Prästgårdskliniken

Alltid samma läkare – Din egen, fria besök och medicinsk rådgivning, utan att behöva vänta och på tider som passar dig: 2 700 kr/år